Marketing i promocja Jagiellonii Białystok

Dyskusje na temat meczów Jagiellonii, transferów, spraw około klubowych.
ODPOWIEDZ
Sucre
Posty: 48
Rejestracja: 20 kwie 2018, o 15:41

Re: Marketing i promocja Jagiellonii Białystok

Post autor: Sucre » 4 lis 2019, o 21:25

Sucre pisze:
18 paź 2019, o 20:05
W kwietniu mieliśmy fajną akcję zorganizowaną przez klub "pełen stadion na półfinał" w której cena biletu na każdy sektor oprócz VIP-owskich wynosiła 5 zł. Fajnie, żeby akcja nie zakończyła się na tym jednym spotkaniu i była odtwarzana cyklicznie raz na rundę, każdy kto narzeka na ceny, nie będzie miał okazji, by z tego powodu wymigać się przed przyjściem na stadion, a przy okazji może ktoś złapie "bakcyla".

Na ostatnich meczach rundy jesiennej nasz stadion i tak zawsze świeci pustkami, więc najlepszą opcją i najmniej "stratną" dla kluby byłby ostatni mecz rundy jesiennej z Lechią. Dobrze by było, żeby klub zawalczył o terminarz - 15 grudnia, niedziela, godzina 12:30, dzięki czemu więcej osób zdecyduje się wziąć swoje pociechy i na pewno będzie cieplej, niż po zmroku.

Mimo, że poziom Ekstraklasy jest marny, liczę, że udałoby się w grudniu przebić nam magiczną barierę połowy stadionu 11 186. Ogólnie tylu nas powinno być na każdym meczu, ale niestety jest jak jest.
Liczę, że klub powalczy o termin.

danielo77
Posty: 8
Rejestracja: 11 paź 2014, o 14:16

Re: Marketing i promocja Jagiellonii Białystok

Post autor: danielo77 » 4 lis 2019, o 21:27

Bez jaj,szanujmy się ico jeszcze darmowe piwo w barze,może jeszcze jednego czy drugiego piłkarze z osobna mają prosić lub zapraszać aby przyszli na mecz
Cena na ultre I tak jest niska ,nie wypijesz w tyg 30 piw tylko 24 i będziesz miał na bilet


A poza tym jakbyś kupił karnet byłoby duuuuuzo taniej

Sucre
Posty: 48
Rejestracja: 20 kwie 2018, o 15:41

Re: Marketing i promocja Jagiellonii Białystok

Post autor: Sucre » 5 lis 2019, o 17:23

danielo77 pisze:
4 lis 2019, o 21:27
A poza tym jakbyś kupił karnet byłoby duuuuuzo taniej
Jeśli to do mnie, to karnet kupuję od kiedy Jagiellonia jest w Ekstraklasie i zacząłem pracę zarobkową, akurat tak się złożyło. Co do meczów w Białymstoku, to od 2000 roku opuściłem max 2 spotkania w całym sezonie, w ostatnim udało się zawitać na każdym.

Boli mnie to, że coraz więcej osób z mojego pokolenia woli obejrzeć mecz w domu czy tam pubie, zjeść pizze, wypić piwo ze znajomymi, coraz mniej ludzi interesuje się przyjściem na mecz. Kalkulują wydatki i wolą w tym czasie spotkać się ze znajomymi, stwierdzają, że lepiej wydać 38zł + 28zł na wizytę w pubie, zaliczając przy okazji wizytę ze znajomymi, niż przyjść z nimi na mecz.

Co roku niby dochodzi pokolenie nowych kibiców (niestety z roku na rok coraz mniejsze), ale klub musi się zastanowić co z odpływem tych, które zasiadały na stadionie, a ich już nie ma. Rozumiem, że wraz z wiekiem, ktoś zmienia sektor, bo już czuje, że do niego dany sektor nie pasuje, ale nie oznacza to, że trzeba raz na zawsze rezygnować z Jagiellonii.

Największy odpływ jest z Ultry i to nie jest moje czepianie się czy coś, szanuję robotę osób wykonujących tam robotę, dzięki czemu nawet w trakcie beznadziejnego spotkania, polska piłka nie wygląda tak tragicznie. Tylko wielką szkodą jest, że osoby "rezygnujące" ze śpiewania i jeżdżenia na wyjazdy, zamiast przejść na bok, jak im się to "znudziło", w ogóle przestają przychodzić na stadion, bo stracili "zajawkę", czyli tak naprawdę według mnie nie interesowała ich Jagiellonia, tylko cała otoczka kibicowska.

Dalsza kwestia to temat stadionu:

Dużo lepiej to by wyglądało jakby nasz stadion był mniejszy, ale jest taki jaki jest i trzeba coś robić, by go zapełnić, choć w 50% (11 186) co mecz, bo jeśli tego nie robimy to znaczy, że ten stadion jest po prostu dla nas za duży. Nie jest to jedynie nasz problem, ale całej Polski, budowanie stadionów "na zapas", bo "może kiedyś" polska piłka pójdzie w górę, ale tak nigdy nie będzie.

Dobrze to rozumieją mistrzowie marketingu, czyli amerykanie, dlatego większość klubów MLS ma stadiony na ok. 18-25 tysięcy ludzi, mimo milionowych miast w których działają, wiedzą jak urobić sponsorów, dlatego budują mniejsze, by łatwiej sprzedać produkt sponsorom.

Od 20 lat Polska piłka klubowa kręci się wokół 20 miejsca w europie, obecnie kręcimy się już wokół trzydziestego. Rozgrywamy mecze w grudniu i lutym, a nie zadbaliśmy, aby te stadiony, zamiast wielkości były bardziej funkcjonalne dla kibiców, skoro rozgrywamy mecze w miesiącach typowo zimowych.

Przykład naszego stadionu, każde spotkanie przy niższych temperaturach, kończy się tym, że ludzie grzeją się w przerwie w kiblach, bo innego miejsca oprócz vipów na tym stadionie na to nie ma. Nie pomyślano nic, by tych ludzi w tych miesiącach przyciągnąć na stadion. Nie jest to tylko nasz problem, ale całej Ekstraklasy.

Skoro tak chcą rozgrywać 37 kolejek, czy tam w przyszłości 34, to niech coś zaczną robić, by ludzie w tych miesiącach odwiedzali te stadiony. Wiem, że kasa z TV się zgadza, więc dla klubów nie ma problemu, ale niech w końcu zrozumieją, że lepszej reklamy dla klubu, niż pełny stadion nie ma. Jak przyciągnąć reklamodawców jak stadion świeci pustkami?

Wiem, że wygodnie żyje się polskim klubom dzięki prawom TV, ale w końcu może ta bańka pęknąć, widać to, po spadającej frekwencji przed telewizorami. Dzięki inflacji, mogą te prawa jeszcze podrosnąć, ale w końcu się zatrzymają. Funkcjonowanie polskiej piłki nie może polegać tylko na tym, kto więcej ugra z praw TV...

Jeszcze poza tym chciałbym się odnieść do tego o czym wspominał ANDRZEJ na poprzedniej stronie, nie rozumiem jak klub może pozwolić sobie, aby z tej wiedzy nie skorzystać. Jest to postać znana wszystkim kibicom, którym dobro Jagiellonii leży na sercu, osoba, która wraz z innymi kibicami, była realizatorem wielu świetnych pomysłów, to jest ewidentny strzał w kolano klubu i powinniście (klub) tą sytuację jak najszybciej załatwić.

griffin
Posty: 232
Rejestracja: 15 lut 2016, o 10:05

Re: Marketing i promocja Jagiellonii Białystok

Post autor: griffin » 9 lis 2019, o 22:21

Trochę off top: magazyn legii widziany w PSS Społem na Pogodnej.

grzegorz.wilk
Posty: 73
Rejestracja: 26 maja 2017, o 14:32

Re: Marketing i promocja Jagiellonii Białystok

Post autor: grzegorz.wilk » 10 lis 2019, o 01:35

Sucre pisze:
5 lis 2019, o 17:23

Boli mnie to, że coraz więcej osób z mojego pokolenia woli obejrzeć mecz w domu czy tam pubie, zjeść pizze, wypić piwo ze znajomymi, coraz mniej ludzi interesuje się przyjściem na mecz. Kalkulują wydatki i wolą w tym czasie spotkać się ze znajomymi, stwierdzają, że lepiej wydać 38zł + 28zł na wizytę w pubie, zaliczając przy okazji wizytę ze znajomymi, niż przyjść z nimi na mecz.
A co zwykłego kibica przekona by meczyk obejrzał na stadionie a nie przed TV?

1. Catering na naszym staionie? -Nie
2. Atmosfera święta i pełne trybuny? Tak i temu frekwencja na jednego przeciwnika zawsze jest dobra bo każdy wie że nawet jak sportowo nie będzie fajnie to przyjemnie będzie na trybunach.

Cała organizacja dnia meczowego od wjazdu/wyjazdu z parkingu do niejadalnego cateringu, kolejek w sklepiku po usługi (a raczej ich brak) na sektorze VIP i super VIP musi być lepsza. Nie możesz traktować klienta źle i dziwić się że nie wraca. To cieżka praca i da efekty tylko jak będzie systematyczna. Wynik i poziom sportowy jest też istotny ale jak widać po naszym przykładzie jak się nie umie wykorzystać tego w dobrych latach to tym trudniej będzie w chudych.

Bilety po 5zł to nie jest dobry pomysł na dłuzszą mete bo utrwala u nabywcy niską wartość produktu.
Juz lepiej zrobić masowy konkurs przez sposnsora np Mlekovity kup 2 masła i odbierz bilet za 5zeta lub Benmaru kup za 100zł i odbierz bilet za 5zeta lub jak ostatnia akcja kibiców z oddawaniem krwi i biletem za free

Pomysły tu na forum są podawane na tacy. Jedne są relizowane jak np odwiedznie okolicznych miejscowości przez ekipe Jagi, zatowarowanie sklepu też się poprawiło. I za to brawa
Inne pomysły nawet nie były próbowane i szkoda bo większość z nich może być zrealizowana bezkosztowo i nie trzeba tu być specem od marketingu - wystarczy popatrzeć jakie akcje sprawdziły się w innych klubach , wybrać te najlepsze i je powielić

Dziwi mnie tylko jedno że akcjonariusze wywodzący się z hurtowni BOS tego nie widzą albo udają że nie widzą. Bo przecież nie jest możliwe by z takim doświadczeniem (odnieśli duży sukces) pozwolić na takie podejście do klienta i tak olać temat długofalowej promocji klubu i frekwencji na stadionie.
Może faktycznie kasa z TV rozleniwia

arturstockholm
Posty: 321
Rejestracja: 9 paź 2014, o 07:04

Re: Marketing i promocja Jagiellonii Białystok

Post autor: arturstockholm » 10 lis 2019, o 07:37

griffin pisze:
9 lis 2019, o 22:21
Trochę off top: magazyn legii widziany w PSS Społem na Pogodnej.
Magazyn ktoś kupi lub nie. Ale że paczki ze sklep legia.pl przyjeżdżają do naszego miasta.

Awatar użytkownika
SkaUa
Posty: 1843
Rejestracja: 29 wrz 2014, o 21:47
Lokalizacja: Słoneczna 1

Re: Marketing i promocja Jagiellonii Białystok

Post autor: SkaUa » 10 lis 2019, o 21:19

Wyczytalem gdzies na TT, ze K. Seweryn odchodzi z klubu albo zmienia stanowisko. Moze montuja nowa ekipe w marketingu, tak wiec beda chyba jakies zmiany.

alabama
Posty: 279
Rejestracja: 11 kwie 2019, o 16:12

Re: Marketing i promocja Jagiellonii Białystok

Post autor: alabama » 11 lis 2019, o 10:47

Ten cały Seweryn to pożal się Boże.

ODPOWIEDZ